Onze kerk is gebouwd in de na-oorlogse jaren 1957/58. De architect was K.L. Sijmons, die ook andere kerken bouwde (o.m. de Thomaskerk in Amsterdam, het voormalige Seminarie Hydepark van de PKN in Doorn).

Het ontwerp is sterk geïnspireerd door het werk van Le Corbusier en wordt gekenmerkt door het gebruik van ruwe materialen als beton en onbewerkt hout. De ruimtelijke indeling is erop  gericht een vloeiende overgang te creëren tussen het sacrale en het niet-sacrale deel.

In 2007 is de kerk gerenoveerd o.l.v. architect Cees Dam, waarbij de ruimtelijke indeling werd versterkt, de vloer werd vervangen en het lichtplan werd gemoderniseerd.

"De Adventskerk in de stijl van architect Le Corbusier, staat met zijn drie gevormde geveldelen van dik beton en glas, en met zijn golvende dak, te midden van bomen en struiken op een prachtige manier eenzaam en modern te zijn" (Rik Zaal).