Activiteiten in de Adventskerk

In en rond de Adventskerk worden tal van activiteiten georganiseerd, op het gebied van muziek, kunst en bezinning.

Eens per maand staat de kerkdienst in het teken van beeldende kunst.

Twee keer per jaar is een zaterdagcursus schilderen rond een Bijbels of spiritueel thema o.l.v. Ellen Dekker.

Er is een aantal Bijbel- en gesprekskringen, veelal aan huis, waar open over de verhalen en de betekenis voor nu gesproken wordt.

De Bijbelverhalen voor de komende kerkdienst alvast doorlezen en al uw vragen stellen? Dat kan iedere maand bij 'Meelezen'.

Er is een open leesbijeenkomst waar meditatieve en spirituele teksten worden gelezen, de 'Henri Nouwen-kring'.

Wat betreft muziek zijn er maandelijks zaterdagmiddagconcerten onder de naam 'Muziek is geloven' en met enige regelmaat komt er een Gregoriaans Koor zingen. Daarnaast zal vanaf het komende seizoen het 'Aerd en Houtkoor' o.l.v. Xandra Mizée optredens verzorgen.